Lean UX, 30 januari 2018

Agile Design Lean UX

Bästa sättet att designa och bygga något som blir en hit är att lära känna målgruppen och förstå deras behov. Du lär dig oerhört mycket mer på att själv träffa riktiga användare än vad du kan lära dig annars och du får bättre argument för din design. När du vet att du designar och bygger rätt lösning blir du dessutom mer motiverad och det är faktiskt riktigt riktigt roligt.

Och visst är det så att livet är för kort för att bygga något som ingen vill ha!

Kursen lär ut smidiga och billiga sätt att kontinuerligt lära känna dina användare och validera din design, detta genom både teori och praktiska workshops. Din produkt eller tjänst behöver inte vara digital, metodiken är holistisk och oberoende av plattform.

Kursen vänder sig till dig som

Arbetar med design, UI eller UX, eller kravställning och vill veta att du alltid är på rätt väg. Personer som inte direkt har arbetat med UX-metodik eller produktägarskap, exempelvis entreprenörer, kravhanterare och affärsanalytiker är självklart också välkomna. Har man exempelvis gått en produktägarkurs så har man tillräckligt med kunskap för denna kurs.

Vi går bland annat igenom

  • Skapa hypoteser och experiment (s.k. MVP:er) för att validera hypoteserna
  • Arbeta med user stories och jobs to be done-stories för att definiera och fokusera arbetsgången
  • Metodik för validering
    • Rekrytering av användare från rätt målgrupp inkl. screening-metoder
    • Kontextuella intervjuer och Service Design för att få insikter om användarna, s.k. Get Out Of the Building-metodik
    • Validering medelst löpande användningstest med olika typer av triggermaterial som exempelvis prototyper och användarresor
    • Kvalitativ mätning av användarupplevelsen för styrning
  • Sätt att arbeta med Lean UX och kontinuerliga användarmöten tillsammans i teamet
    • Build-Measure-Learn
    • Gemensamt lärande och förståelse

Det här tycker tidigare kursdeltagare

“Som produktägare och coach har jag haft stor nytta av Lean UX-kunskaperna som Martin skickligt delade med sig av. Metoder för att möta användaren, och kunskapen om användarfokus i lyckad produktutveckling är särskilt värdefulla!” – Lina Leufvén, IT-huset

Förkunskaper

Förståelse för interaktionsdesign, kravställning och agila metoder.

  • Datum: 2018-01-30
  • Stad: Stockholm
  • Språk: Svenska
  • Det finns platser kvar.
  • Early Bird
    Kursen kostar 7000 SEK exkl. moms. t.o.m 2017-12-30 (Ordinarie 8000 SEK)
Till anmälningsformuläret

Detaljer

Datum30 januari 2018 9:00 - 17:00 (frukost 08:30)
DeltagareMax 20
SpråkSvenska
KurslokalCrisp, Sveavägen 31, Stockholm
PrisKursen kostar 7000 SEK exkl. moms. t.o.m 2017-12-30 (Ordinarie 8000 SEK)
Kontaktacademy@crisp.se, +46 8 556 950 15

Fält markerade med * är obligatoriska och måste fyllas i.

Kursanmälan

Det finns platser kvar.

Villkor

  • I priset ingår frukost, lunch och kursmaterial.
  • Avbokning kan göras utan kostnad fram till 1 månad före kursstart.
  • Vid avbokning senare än 1 månad före kursstart debiteras hela avgiften.
  • Kursplats kan överlåtas till annan person. ­